Over mij

Mijn foto
Jack Russell Kennel Thornwoods Dreamcatcher. Wij fokken per jaar een paar nestje Jack Russell Terriers volgens de richtlijnen van de rasvereniging. Wilt u informatie over onze reuen of wanneer wij nestjes verwachten (zie ook informatie over onze honden). Kunt u contact opnemen met M. van Wichen tel. 0527 242384 of mailen thornwoodsdreamcatcher@live.nl

zondag 2 mei 2010

Dag Juul







Dit zijn altijd wel de moeilijkste dingen voor mezelf als fokker...... Soms moet je keuze maken, om door te kunnen en los laten wat je dierbaar is.....

Dat geldt zeker voor Juul, het liefste hondje van de hele wereld voor me, ze heeft zo'n nuchter, makkelijk en ontzettend lief karakter, dat het gewoon zeldzaam is. Ze raakt je, zij is wel mijn lievelingshondje en zeker ook van mijn zoon Jelle.

Ze heeft pas haar eerste nestje gehad, maar de bevalling verliep zo moeizaam, dat je je af moet vragen, of dit de bedoeling is, fokken moet voor naar mening niet te koste alles gaan en zeker niet te koste van de hond gaan.

Dat betekend wil je door gaan met wat je doet soms ook moet los laten, de hoeveelheid honden die je wilt houden om de aandacht te kunnen verdelen hier moet naar mijn mening niet uit de hand lopen. Frank mijn man vind mijn hobby leuk, maar vind ook dat het aantal honden hier binnen de perken blijven moet, zeker ook voor de honden zelf en zeker ook naar je gezin toe.

Marie-Jose kwamen hier kijk samen met haar dochter Yulien voor een pup. Marie-Jose zei kunnen we Juul niet krijgen in plaats van een pup. Dus dan laat je je gedachte erover gaan, hoe moeilijk ik het ook vind, maar het zou gewoon bijna egoïstisch zijn om haar hier te willen houden, wetende dat ze daar alle aandacht en liefde krijgt die ze verdiend. Dus maakte ik deze keuze voor Juul, omdat ik het haar zo gun, al die liefde!!!

Gisteren is Juul naar haar Heerlen verhuisd en woont nu bij Marie-Jose en haar dochter Yulien. En voor me gevoel valt alles op zijn plek. Het leek wel of Juul het voelde, ze ging tussen Marie-Jose en Yulien op de bank tussen hun in liggen. Het is goed, het is oké.

Ik wens Marie-Jose en Yulien heel veel geluk met het allerliefste hondje van de wereld!!!

Geen opmerkingen: